Dagens experiment

Nu ni, jäklar har det blivit fart på den här bruden också. Håller på att laga egen grönsakssoppa nu och det luktar mumma. Soppan består av följande för er som är intresserade:

-Morötter (massor)
-Purjolök
-Gul lök
-Grönsaksbuljong
-Salt & peppar

Det är väl inte världens grej, men eftersom inte jag brukar gilla eller kan laga mat bra själv så är jag stolt! Nu har jag ju en jäkla massa tid att laga mat på.. :)


Dagen lite kort då. Var och "storhandlade" med mamma till mina matlagningsdagar (hjälp) sen tog jag en promenad hem till kusin Marlene, Big & Agnes och blev där ett tag och nu sitter jag här och försöker vara lite kreativ.

Näe nu ska jag ta av soppan innan det kokar över och bre en hårdmacka med ost till det, det blir som pricken över i:et! Man måste ha en ostmacka till soppa.

Hörs och syns!

Kommentarer
Postat av: ♥ Andréa - mamma till Knut.

Dutti :) !

Puss

Datum: 2010-10-05 Klockan: 18:16:43
Bloggadress: http://elffors.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Den blev supergod, stark men super :) Jag kan laga lite åt dig & Vickan någon dag, haha.. :)

Datum: 2010-10-05 Klockan: 20:14:19
Bloggadress: http://betterbald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0